Rozwijaj Swój Biznes z Nami – Zagrajmy Razem!
Zostań sponsorem / partnerem Klubu Sportowego Polonia Nysa
Polonia Nysa to klub z ambitnym celem strategicznego rozwoju na najbliższe lata. Profesjonalny rozwój ma być wizytówką Klubu i jego potencjalnych Sponsorów. Sport stał się dziś kluczowym elementem budowania i umacniania pozytywnego wizerunku firmy, a emocje związane z rywalizacją sportową prowadzoną wedle zasad fair play wzmacniają efekty działań marketingowych, podnosząc jednocześnie ich skuteczność. Nasz klub dostrzega i docenia dwustronne możliwości tkwiące w konsekwentnych i zaplanowanych działaniach z zakresu sponsoringu sportowego. Staramy się, aby korzyści płynące z naszej współpracy rozkładały się równomiernie, przynosząc jak najwięcej pozytywnych efektów dla każdej ze stron.
Pragniemy zwrócić się do Państwa z ofertą wsparcia finansowego (sponsoringu) naszego ambitnego projektu rozwoju Klubu. Sportowa pasja nie zna granic i łączy wszystkich ludzi. Jednym z głównych celów projektu jest stworzenie wiodącej Akademii w województwie, występy pierwszej drużyny na szczeblu centralnym oraz nauka dzieci i ich rodziców pedagogicznego, bardziej świadomego myślenia, które opiera się na przesłaniu, że sukces może być ogromnym wsparciem w zrównoważonym, pełnym pasji, aktywnym życiu.Zależy nam na edukacji poprzez sport – wzmocnieniu świadomości jak ważny jest obecnie zdrowy tryb życia oraz wartości fair play, zarówno na boisku, jak i poza nim. Ważnym elementem Akademii będzie również edukacja językowa przez sport.
Zapraszamy do współpracy!
Odliczenie w podatku dochodowym dla sponsorów, którzy zainwestują w Polsce w cele ważne społecznie, np. kulturę, sport czy naukę
Ulga sponsoringowa (na CSR – ang. Corporate Social Responsibility, społeczna odpowiedzialność biznesu) to rozwiązanie proponowane w ramach podatkowego restartu gospodarki, które przyniesie korzyści podmiotom działającym w sferze kultury, sportu, nauki i szkolnictwa wyższego. Spowoduje, że wspieranie działalności w tych obszarach stanie się bardziej atrakcyjne. Przedsiębiorcy, celebryci czy wielcy artyści będą bardziej zainteresowani współpracą np. z instytucjami kultury, klubami sportowymi czy uczelniami wyższymi, co pozwoli pozyskać tym podmiotom dodatkowe środki na prowadzoną działalność kulturalną, sportową czy naukową.
Co to jest ulga sponsoringowa (na CSR)
To zachęta podatkowa. Każdy sponsor, który przyjedzie do Polski i zainwestuje np. 1 mln zł na cel ważny społecznie, będzie mógł wliczyć w koszty 1,5 mln zł. Ulga na takich samych zasadach będzie otwarta także dla każdego polskiego przedsiębiorcy. Bez dolnych i górnych limitów. W ten sposób firmy będą bardziej niż kiedykolwiek zainteresowane np. współpracą z instytucjami kultury, klubami sportowymi czy uczelniami wyższymi. Beneficjentom pozwoli to zdobyć dodatkowe środki na prowadzoną działalność. Dla sponsorów będzie to silny impuls w kierunku rozwoju CSR.
Jak działa ulga sponsoringowa w Polskim Ładzie
Odliczenie będzie dotyczyć wszystkich przedsiębiorców działających w Polsce, czyli zarówno jednoosobowych działalności gospodarczych, jak i spółek.
Dzięki uldze sponsoringowej przedsiębiorcy zyskają możliwość dodatkowego odliczenia od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym (PIT i CIT) 50% kosztów poniesionych na wskazane obszary działalności. Podatnik, oprócz zaliczenia poniesionych kosztów w 100% do kosztów uzyskania przychodu, uzyska prawo do dodatkowej preferencji w podatku dochodowym przez odliczenie od podstawy opodatkowania 50% poniesionych kosztów. Łącznie w podatku dochodowym przedsiębiorca rozliczy więc 150% poniesionego kosztu.
- W przypadku ulgi na działalność sportową odliczeniu będą podlegać koszty poniesione na finansowanie klubu sportowego (np. na zakup sprzętu sportowego), stypendium sportowego czy imprezy sportowej, która nie jest masową imprezą sportową.
W przypadku skorzystania z ulgi sponsoringowej odliczeniu będą podlegać koszty, które nie zostały podatnikowi zwrócone w jakikolwiek sposób. Ulga będzie odliczana w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono koszty.
Ulga sponsoringowa (na CSR) – korzyści dla przedsiębiorcy
Zysk, jaki daje ulga, najłatwiej dostrzec na konkretnym przykładzie. Przyjmując, że przedsiębiorca, współpracujący z KS Polonia Nysa, w zamian za reklamę, przeznaczy na działalność klubu 20 tys. zł, to np.:
- opłacając liniowy podatek PIT według 19% stawki w podatku dochodowym zyskuje 3 800 zł, z uwagi na zaliczenie tego wydatku do kosztów uzyskania przychodów,
- oraz dodatkowo 1900 zł, z uwagi na proponowaną możliwość odliczenia od podstawy opodatkowania 50% poniesionego kosztu, tj. 10 tys. zł,
Łącznie przedsiębiorca obniża swój podatek o 5700 zł.
